Handboek kerk en social media

Auteur(s): Eric van den Berg, Frank G. Bosman

Bindwijze: Paperback

Ook verkrijgbaar als: E-book: EPUB met watermerk

Schrijf een beoordeling

Levering via Boekenwereld.com . Dit betreft een Printing-On-Demand-titel. U kunt dit artikel daarom niet retourneren.

€ 19,99
We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning. Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese.
We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning.



Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel kerken nog een brug te ver.

Eric van den Berg (auteur van het 'Handboek kerk en internet') en Frank Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met 'social media'.

Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses en heldere theologische doordenkingen rond het thema.


Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen, twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld, bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.


 
ISBN 9789023926504
Subtitel Nee
Aantal bladzijdes 160
Bindwijze Paperback
Druk 1
Taal Nederlands
Breedte 170 mm
Hoogte 240 mm
Dikte 16 mm
NUR code 811
Imprint Boekencentrum

Een aanrader voor alle dominees, kerken en andere christelijke organisaties die nog een beetje koudwatervrees hebben op het web.

De Nieuwe Koers

 

Al met al ben ik blij met dit boek. Het kan voor veel mensen een leidraad zijn naar het virtuele Areopagus dat het internet is.

Nieuwwij

 

Schrijf uw eigen beoordeling

Andere uitgaven van Eric van den Berg, Frank G. Bosman