Nieuwe naam, nieuw logo

Geplaatst op vrijdag 25 mei 2018
 

“Wij zijn de grootste uitgever op het domein religie en hebben de passie de mooiste producten voor onze klanten te maken.”

- Wouter van der Meulen, uitgeefdirecteur KokBoekencentrum

 

 

KokBoekencentrum blijft boeken en tijdschriften met inhoud maken voor mensen voor wie geloof, spiritualiteit en religieuze traditie van waarde zijn. Maar ook voor hen die een open en empathische houding ten aanzien van godsdienst en geloof hebben zonder zichzelf als gelovig te bestempelen, en voor diegenen die ervoor openstaan bij andere religieuze tradities kennis, inzicht, rituelen en vormen te onderzoeken.
Dat doen we met producten in print, digitaal en audio. In fictie en non-fictie, voor kinderen, jongeren en millennials. Vertaald of oorspronkelijk Nederlands. Met uitgaven die qua thematiek goed aansluiten bij de christelijke markt, maar ook met producten die geen specifiek-christelijke inhoud hebben.
Kortom: KokBoekencentrum is de marktleider in christelijke boeken, platforms en tijdschriften, die weet wat er in de post-religieuze samenleving gebeurt. We zijn onderdeel van Veen Bosch en Keuning uitgeversgroep, de grootste boekenuitgever van Nederland.
 
Onze nieuwe uitgaven zullen verschijnen onder de nieuwe, gezamenlijke imprint KokBoekencentrum. De imprints Kok, Boekencentrum, Meinema, Callenbach en Jes! komen hierbij te vervallen. Het fictiefonds Mozaïek blijft bestaan.